lauantai 15. lokakuuta 2011

Pitsipaita itselle

Mohairmetsän Nejalla on ihania ohjeita sivullaan. Ensimmäiseksi tein valmiiksi Alpakkametsän hieman muuteltuna. Silmukat sopi alpakkalangan lisäksi hyvin mun merinolankaan. Oon tosi ihastunut neulomaan ohuella 4ply-langalla. Toivottavasti se kestää pesua ja käyttöäkin. Odotukset on korkealla, kerta valitsemani lanka on vauvanneuleisiin tarkoitettu.


Mun versiossa tein hihojen kanssa vähän ylimääräistä työtä, eli muodot olkapäähän. Se ei välttämättä ollut viisasta, sillä taisin unohtaa merkitä kunnolla, mitä olin tehnyt, ja tuntuu siltä, että toisesta hihasta tuli vähän erikokonen. No, eipä sitä varmaan venytyksen jälkeen huomaa. Lisäksi mua ei taida noi tunikat pukea, joten helma lyheni. Kolmanneksi poimin yläosasta vain 82 + 82 silmukkaa.



Ehkä ois pitänyt tehdä vähän pidemmiksi hihat. Muuten olen aika tyytyväinen. Kuvioneule on ainakin pirun kaunis.

Lanka: Grignasso Bambi (502, 30 X 36 / 10 cm , 50 g = 225 m)
Menekki: n. 270 g
Puikot: 3
Ohje: Mohairmetsän Nejan Alpakkametsä muokattuna

2 kommenttia:

Suvi kirjoitti...

Terve Serkku-J!

Kaunis neule tullut ulos sun tehtaasta! Ihana kuvio ja kivat noi hihansuut.
Mä olen kai niin lyhytpinnanen etten jaksa keskittyä monimutkaisempaan hommaan kuin virkkuu noissa puikko jne. bisneksissä. Mun väkerryksiä icialterdeco.blogspot.com
Terveisin Serkku-S

Kotikutoista kirjoitti...

Kiitos! Ja kiva, että säkin eksyit mun blogiin. Kävin itse asiassa jo tuolla sun puolella lukemassa tekstejä, kun näin FB:ssä. En vaan päässyt kommentoimaan, kun siellä ei ole anonyymit sallittu, enkä tykkää niitä muita käyttää.